Para facilitar la comprensión del sistema de evaluación me decido a poneros en una entrada todas las cuestiones que os pueden ser de interés sobre este tema. Si os fijáis atentamente veréis TODO lo relacionado con la evaluación de la metria. El documento está en catalán por se un documento de centro y lo podeéis consultar desde la página web del Instituto.
Veréis que aparecen diversos tipos de evaluación, no se trata de un capricho mío, la ley dice que la evaluación es un PROCESO y no sólo un resultado final. Los profesores evaluaremos la evolución de un trabajo para habilitar los mecanismos de regulación del proceso de enseñanza-aprendizaje a lo largo del camino.
Avaluació inicial: Control inicial que servirà per determinar el nivell de l'alumnat.
Avaluació contínua :
Control escrit després de les unitats (un o dos per trimestre)
Expressió oral i escrita
Comentari de text
Lectura de dos llibres obligatoris. Treball i/o control
El total implicarà un 70 % de la nota
Participació a classe, portar el material, treball diari, realització dels deures i qualitat dels deures. Puntualitat, silenci, ordre, respecte a les persones i a la matèria (10%)
El total implicarà un 30 % de la nota
Avaluació ordinària : L’acreditació final serà la suma ponderada dels apartats anteriors. Al final de cada trimestre es realitzarà una prova per recuperar la matèria suspesa, la recuperació del tercer trimestre tindrà lloc entre els dies 14 i 16 de maig ambdós inclosos.
Avaluació extraordinaria : del 20 al 23 de juny es realitzarà una prova de caràcter global la nota de la qual s’obtindrà del promig entre la nota final del curs i l’obtinguda a l’examen, sempre que aquesta superior a cinc.
Les faltes ortogràfiques descompten 0’2 punts fins un màxim de dos punts.
L’ alumne no serà avaluat si acumula un 10% de faltes d’assistència sense justificar.
6. Orientacions metodològiques i recursos bibliogràfics i altres.
-Llibre de text de la editorial Barcanova
-Apunts de classe i fotocòpies
-Dos llibres de lectura obligatoris:
Antología de la poesía española ( la professora distribuirà els poemes a classe)
Nada de Carmen Laforet
-Noticies de premsa
-BLOC d’aula amb continguts i exercicis orientadors: www.alfonscostafreda.blogspot.com
-BLOC d’aula amb continguts i exercicis orientadors: www.alfonscostafreda.blogspot.com
7. Temporalització
1r trimestre
UD | Títol | Hores |
0 | Evaluación inicial | 1 |
1 | Literatura. Panorama general. Géneros, métrica y recursos | 6 |
2 | La literatura medieval | 8 |
3 | El texto y sus propiedades | 8 |
TOTAL | 23 hores |
2n Trimestre
UD | Títol | Hores |
4 | Las tipologías textuales: narrativo y descriptivo | 4 |
5 | Las tipologías textuales: expositivo, argumentativo, instructivo y predictivo. | 4 |
6 | La literatura renacentista y barroca | 15 |
TOTAL | 23 hores |
3r Trimestre
UD | Títol | Hores |
7 | El Sintagma nominal y los complementos del Nombre | 5 |
8 | El siglo XIX: Principales movimientos y autores | 7 |
9 | El verbo y el Predicado: Las palabras invariables | 5 |
10 | El siglo XX: Principales movimientos y autores | 7 |
TOTAL | 24 hores |
No hay comentarios:
Publicar un comentario